ramadhan di rumah.

August 4, 2011

Assalammualaikum.
*acececec..bagi salam pulak..jawab tau.
masih belum terlambat..
untuk ucapkan 
Salam Ramadhan..
semoga ramadhan kali ini lebih bermakna dari sebelum ini.
selalu nyer..bulan puasa ni.
semua benda kena puasa..
ye laa.bukan takat puasa dengan x makan je..
kena puasa mulut..means x bole la berkata2 lancar sgt mcm bulan sebelumnyer kan.
puasa mata..jangan pandang benda bukan bukan la.
puasa telinga..jangan la dok join dengar benda bukan bukan kan.
puasa tangan juga..
serba serbi la kena puasa..

berbalik kepada tajuk entry ni,
puasa pada tahun ni sangat la super duper seronok.
sebab nyer..
puasa dirumah..
memang la agak KLISE disini.
ini bagi kami yang bergelar student.
sebab nyer..sebelum sebelum ni..
bila tiba bulan puasa je, kami akan berpuasa di kolej masing masing kan.
so,,agak sayu di hati ni bila tiba time buka puasa..

jadi, sepanjang bulan puasa ni..
saya akan berbuka bersama keluarga tercinta..<3
kalau sebelum sebelum ini,yang berbuka hanyalah ibu, ayah dan adik je..
sebab nyer along n angah nyer buka di kolej kan.
tapi tahun ni..semua ada dirumah.
ye la.
saya kan masih cuti semester lagi.
along pula dah habis belajar tapi bakal sambung selepas raya nanti.
jadi,,berkesempatan la kami ni berbuka macam zaman dulu dulu.
zaman kami di sekolah..
setiap kali nak berbuka je..
mesti dengar ibu panggil..
"along n uby..nak buka dah.."
then duduk la sama sama..beria ia tunggu time azan kan.
dan makanan pon best best jugak.
tapi disebab kan tahun ni ibu dah bekerja..
saya yang cuti ni kerjanyer duduk rumah saje.
ye la kerja tu x nak datang dekat saya..
jadi nyer..saya di suruh menjadi suri rumah tak bertangga ye..
kerja saya ialah masak nasi dan lauk yang simple mimple yang mungkin.
masak air..kemas rumah n angkat baju.
sebab nyer bile ibu balik nanti..tak de lah ibu penat sangat kan..
baik kan saya..
bole jadi suri rumah dah..alalllalalla...berangan nyer.
bulan puasa ni..behave sikit..kurang pahala nanti.:)

bermain main di kepala:
*kalau berangan bole kan..?

bermain di hati:
*semakin meminati si Player 21: AHZ<3

bermain di perut:
*nak makan char kuey tiau n air soya beans sejuk.